5 клас Молодіжна ЗОШ - сад № 40
29 квітня 2021
Опрацюйте парграф 23 (ст. 130). Перегляньте відеоурок та пройдіть тестування.
5 клас Молодіжна ЗОШ - сад № 40
16 квітня 2021
Опрацюйте параграф № 21 (с. 120) "Праця і господарство : колись і сьогодні".Випішіть терміни на ст.120 у зошит (господарство, праця, натуральне господарство, товарне виробництво). Дайте відповіді на питання с.123 (письмово у робочий зошит) на оцінку. Перегляньте відеоурок та пройдіть тестування.
5 клас Молодіжна ЗОШ - сад № 40
7 квітня 2021
Опрацюйте параграф № 19 (с. 108) "Головні цілі пізнання минулого".Випішіть терміни на ст.109 у зошит (історичний факт, історична подія, історичне явище, історичний процес). Дайте відповіді на питання с.111 (усно). Перегляньте відеоурок та пройдіть тестування.
5 клас Молодіжна ЗОШ - сад № 40
13 січня 2021
Опрацюйте параграф № 13 ( ст. 72 - 77). Дайте відповіді на питання с. 77 (усно). Перегляньте відеоматеріал та пройдіть тестування
Шановні учні 5 -х класів ,будь ласка, опрацюйте параграф - 20 і 21 . ("Історія, історики, письменники та поети" та "Праця і господарство : колись і сьогодні")
Запишіть до зошита та вивчіть терміни з параграфа : господарство, праця, натуральне господарство, товарне виробництво.
Дайте відповідь на питання (письмово у зошиті) :
1. Хто такі історики?
2. Кого з видатних українських істориків ви знаєте?
3. Кого вважають батьком української історії, а кого - першим істориком України?
4. Хто був автором першого історичного роману?
5. Чому праця є основою життя людства?
6. Що таке економіка?
7. Коли з'явилося натуральне господарство? Якими є його ознаки?
8. Що вплинуло на швидкий розвиток ринкової економіки?
Пройдіть будь - ласка тестування за посиланням, вказуйте Прізвище та І"мя :
Перегляньте відеоматеріали до тем "Історія, історики, письменники та поети" та "Праця і господарство : колись і сьогодні"
Шановні учні 5 -х класів ,будь ласка, опрацюйте параграф - 19 . ("Головні цілі пізнання минулого")
Запишіть до зошита та вивчіть терміни з параграфа : історична особа, історичний факт, історична подія, історичне явище, історичний процес.
Дайте відповідь на питання :
1. Що таке історичний факт ? Якими є його основні ознаки?
2. Що таке історичний образ ? За допомогою чого створюють історичні образи?
3. Хто такі історичні особи? яку роль вони відіграють в історії?
4. За схемою (с.108) охарактеризуйте одну історичну подію (явище або процес), яку (яке або який) ви вивчили.
Пройдіть будь - ласка тестування за посиланням, вказуйте Прізвище та І"мя :
Код доступу 359021
Перегляньте урок "Головні цілі пізнання минулого"
Шановні учні ознайомтися з відеопрезентацією на тему "Народні промисли України"
Завдання - складіть генеалогічне ( родинне ) дерево
Як скласти генеалогічне дерево
Складання генеалогічного дерева дозволить вам дізнатися багато нового з історії вашої родини. Крім того, це захоплююче хобі і прекрасний привід для того, щоб провести вільний час з родичами.
Інструкція
1. Почніть складання древа з перегляду всіх документів і фотографій, що зберігаються у вас вдома. Особливу генеалогічну цінність мають свідоцтва про смерть, шлюб і народження, різні посвідчення, військові квитки. А також можуть стати в нагоді дипломи, атестати та грамоти. Зніміть з усіх значущих документів копії і розділіть їх на дві папки.
2. В одну папку складіть всі документи про родичів по материнській лінії, а в іншу — по батьківській. Але найкраще завести на кожну людину окремий підписаний конверт.
3. Для того щоб дізнатися якомога більше про далеких родичів, проведіть опитування серед членів сім’ї. А також, дуже багато інформації можна почерпнути на сімейних святах. Перед цим бажано вивчити генеалогічну термінологію, щоб не опинитися в глухому куті через невідомий слова.
4. Записуйте в блокнот всі імена, прізвища та інформацію про родинні зв’язки, яку зможете дізнатися. Якщо з кимось із рідних не можна побачитися особисто, зателефонуйте або скористайтеся інтернетом. Якщо ваш інтерес є серйозним, зверніться із запитом до державного архіву .
5. Як тільки вся інформація буде зібрана і систематизована, приступайте до оформлення генеалогічного дерева. Його можна оформити у вигляді спадного чи висхідного спорідненості. У висхідному стовбурі дерева знаходиться людина, від якої воно будується, тобто ви, а на гілках розташовуються бабусі, дідусі і більш далекі родичі. У спадному стовбурі знаходиться родоначальник, а у верхів’ях — нащадки.
6. Ліва частина древа може призначатися для родичів по материнській лінії, а права — по батьківській. Інформацію про чоловіків і жінок оформляйте у вигляді різних геометричних фігур, а також розділяйте за кольором. Крім того, ви можете прикріплювати фотографії та коротку інформацію про кожного родича.
Шановні учні 5 -х класів ,будь ласка, опрацюйте параграф - 18 . (Революція Гідності 2013 - 2014 рр.)
Запишіть до зошита та вивчіть терміни з параграфа : корупція, Європейський Союз, Асоціація, Гідність, Агресія, Санкції, Волонтер.
Дайте відповідь на питання :
1. Якими були причини Революції Гідності ? Як розгорталися події Революції ? Яка подія стала переломною?
2. Якими були результати Революції Гідності ? Які зміни сталися в країні ?
3. Чому Росія вчинила агресію проти України?
4. Які території України на сьогодні не контролює українська влада?
Виконайте самостійну роботу. Відповіді можете присилати на електрону скриню - stu-dmitro@ukr.net Обов"язково підписуйте свою роботу.
ДЖЕРЕЛА ДО ВИВЧЕННЯ ІСТОРІЇ
В - 1
1. Наука, що вивчає минуле за викопаними із землі залишками діяльності людини (речі, одяг, зброя, залишки будинків тощо) називається...
а) археографія;
б) палеографія;
в) археологія;
г) сфрагістика.
2. Що таке усні джерела?
а) все, що передається із вуст в уста (думи, пісня, міфи, перекази, легенди);
б) все, що написано на папері бо іншому матеріалі (книги, договори, документи);
в) монети та печатки;
г) залишки діяльності людини (одяг, прикраси, посуд, зброя).
3. Герб – це символічний знак, котрий могли мати:
а) тільки держави;
б) держави та міста;
в) держави, міста, роди (сім’ї);
г) тільки роди.
4. Як називали мандрівних співців, які під музичний супровід на бандурі, кобзі чи лірі розповідали про важливі події та видатних осіб козацької доби?
а) бояністи;
б) гітаристи;
в) кобзарі;
г) билинники.
5. Що таке нумізматика?
а) наука, що вивчає герби;
б) наука, що вивчає печатки;
в) наука, що вивчає міри довжини;
г) наука, що вивчає монети.
6. Що ми відносимо до писемних джерел?
а) літописи, герби, зброю; б) монети, герби та печатки;
в) одяг, печатки, пісні, договори; г) літописи, графіті, листи.
7. Як називають пам’ятки усної народної творчості часів Київської Русі, у якій йдеться про богатирів – оборонців рідної землі?
а) билини;
б) легенди;
в) думи;
г) байки.
8. Музейний предмет, виставлений для огляду – це:
а) знахідка;
б) курган;
в) архів;
г) експонат.
9. Хто є авторами перших слов’янських абеток?
а) Аскольд і Дір;
б) Кирило і Мефодій;
в) Володимир та Ярослав;
г) Кий, Щек і Хорив.
10. Яких правил дотримуються, зберігаючи історичні джерела в архівах?
11. Хто такі скіфи? Що цікавого ви про них знаєте?
12. Про що можемо дізнатися з печаток (що зображено на печатках)?
Звідки та як історики довідуються про минуле
В- 2
1. Що таке сфрагістика?
а) наука, що вивчає герби;
б) наука, що вивчає печатки;
в) наука про тварин;
г) розповідь про життя якоїсь людини.
2. Що таке речові пам’ятки?
а) все, чим користувалися люди кожного дня (посуд, одяг, зброя, знаряддя праці)
б) все, що передавалось з уст в уста (казки, легенди, перекази, пісні);
в) грамоти, особисті щоденники, договори, літописи;
г) герби, прикраси, пісні.
3. Де зберігаються писемні пам’ятки?
а) музей;
б) архів;
в) картинна галерея;
г) вернісаж.
4. Що таке геральдика?
а) наука, що вивчає речові пам’ятки;
б) наука, що вивчає розвиток письма;
в) наука, що вивчає обчислення часу;
г) наука, що вивчає герби.
5. Уснопоетичні героїчні твори про важливі події та видатних діячів української історії, що напівпроспівувались напівпромовлялись мандрівними співцями під музичний супровід бандури, кобзи чи ліри – це…
а) історичні пісні;
б) думи;
в) частівки;
г) серенади.
6. Прикраса, вага якої більше як 1 кг золота, називалась та належала народу…
а) золотий гребінець, кіммерійці;
б) золота пектораль, слов’яни;
в) золота пектораль, скіфи;
г) золоте намисто, русичі.
7. Як називається установа, де зберігають пам’ятки минулого, знайдені археологами?
а) архів;
б ) галерея;
в) музей;
г) вернісаж.
8. Все, що з давніх давен передавалось з уст в уста – це
а) речові джерела;
б) фольклор, усна народна творчість;
в) літописні записи подій;
г) договори між державами.
9. Написи на стінах, посуді, речах у давнину – це:
а) билини;
б) ієрогліфи;
в) емблеми;
г) графіті.
10. Як відбуваються археологічні розкопки?
11. На що треба звернути увагу, опрацьовуючи писемні джерела?
12. Про що можемо дізнатися з монет (що зображено на монетах)?