5 клас Молодіжна ЗОШ - сад № 40

29 квітня 2021

Опрацюйте парграф 23 (ст. 130). Перегляньте відеоурок та пройдіть тестування.


5 клас Молодіжна ЗОШ - сад № 40

16 квітня 2021

Опрацюйте параграф № 21 (с. 120) "Праця і господарство : колись і сьогодні".Випішіть терміни на ст.120 у зошит (господарство, праця, натуральне господарство, товарне виробництво). Дайте відповіді на питання с.123 (письмово у робочий зошит) на оцінку. Перегляньте відеоурок та пройдіть тестування.

Повідомте учням
Код доступу 1040881
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

 


5 клас Молодіжна ЗОШ - сад № 40

7 квітня 2021

Опрацюйте параграф № 19 (с. 108) "Головні цілі пізнання минулого".Випішіть терміни на ст.109 у зошит (історичний факт, історична подія, історичне явище, історичний процес). Дайте відповіді на питання с.111 (усно). Перегляньте відеоурок та пройдіть тестування.

Повідомте учням
Код доступу 6600390
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

5 клас Молодіжна ЗОШ - сад № 40

13 січня 2021 

Опрацюйте параграф № 13 ( ст. 72 - 77). Дайте відповіді на питання с. 77 (усно). Перегляньте відеоматеріал та пройдіть тестування

Код доступу 3160989
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

 



Шановні учні 5 -х класів ,будь ласка, опрацюйте параграф - 20 і 21  . ("Історія, історики, письменники та поети" та "Праця і господарство : колись і сьогодні")

Запишіть  до  зошита та вивчіть терміни з параграфа :  господарство, праця, натуральне господарство, товарне виробництво.

Дайте відповідь на питання (письмово у зошиті) : 

1. Хто такі історики?

2. Кого з видатних українських істориків ви знаєте?

3. Кого вважають батьком української історії, а кого - першим істориком України?

4. Хто був автором першого історичного роману?

5. Чому праця є основою життя людства?

6. Що таке економіка?

7. Коли з'явилося натуральне господарство? Якими є його ознаки?

8. Що вплинуло на швидкий розвиток ринкової економіки? 


Пройдіть будь - ласка тестування за посиланням, вказуйте Прізвище та І"мя  :

join.naurok.ua

 

Код доступу 206669 

Код доступу 997045


Перегляньте відеоматеріали до тем "Історія, історики, письменники та поети" та "Праця і господарство : колись і сьогодні"


Шановні учні 5 -х класів ,будь ласка, опрацюйте параграф - 19 . ("Головні цілі пізнання минулого")

Запишіть  до  зошита та вивчіть терміни з параграфа :  історична особа, історичний факт, історична подія, історичне явище, історичний процес.

Дайте відповідь на питання : 

1. Що таке історичний факт ? Якими є його основні ознаки?

2. Що таке історичний образ ?  За допомогою чого створюють історичні образи?

3. Хто такі історичні особи? яку роль вони відіграють в історії?

4. За схемою (с.108) охарактеризуйте одну історичну подію (явище або процес), яку (яке або який) ви вивчили.


Пройдіть будь - ласка тестування за посиланням, вказуйте Прізвище та І"мя  :

Код доступу 359021


Перегляньте урок "Головні цілі пізнання минулого"

Шановні учні ознайомтися з відеопрезентацією на тему "Народні промисли України"

 


Завдання - складіть генеалогічне ( родинне ) дерево

Як скласти генеалогічне дерево

 

 

 

Складання генеалогічного дерева дозволить вам дізнатися багато нового з історії вашої родини. Крім того, це захоплююче хобі і прекрасний привід для того, щоб провести вільний час з родичами.

 

Інструкція

 

1.      Почніть складання древа з перегляду всіх документів і фотографій, що зберігаються у вас вдома. Особливу генеалогічну цінність мають свідоцтва про смерть, шлюб і народження, різні посвідчення, військові квитки. А також можуть стати в нагоді дипломи, атестати та грамоти. Зніміть з усіх значущих документів копії і розділіть їх на дві папки.

2.      В одну папку складіть всі документи про родичів по материнській лінії, а в іншу — по батьківській. Але найкраще завести на кожну людину окремий підписаний конверт.

3.      Для того щоб дізнатися якомога більше про далеких родичів, проведіть опитування серед членів сім’ї. А також, дуже багато інформації можна почерпнути на сімейних святах. Перед цим бажано вивчити генеалогічну термінологію, щоб не опинитися в глухому куті через невідомий слова.

4.      Записуйте в блокнот всі імена, прізвища та інформацію про родинні зв’язки, яку зможете дізнатися. Якщо з кимось із рідних не можна побачитися особисто, зателефонуйте або скористайтеся інтернетом. Якщо ваш інтерес є серйозним, зверніться із запитом до державного архіву .

5.      Як тільки вся інформація буде зібрана і систематизована, приступайте до оформлення генеалогічного дерева. Його можна оформити у вигляді спадного чи висхідного спорідненості. У висхідному стовбурі дерева знаходиться людина, від якої воно будується, тобто ви, а на гілках розташовуються бабусі, дідусі і більш далекі родичі. У спадному стовбурі знаходиться родоначальник, а у верхів’ях — нащадки.

 

6.      Ліва частина древа може призначатися для родичів по материнській лінії, а права — по батьківській. Інформацію про чоловіків і жінок оформляйте у вигляді різних геометричних фігур, а також розділяйте за кольором. Крім того, ви можете прикріплювати фотографії та коротку інформацію про кожного родича.


Шановні учні 5 -х класів ,будь ласка, опрацюйте параграф - 18 . (Революція Гідності 2013  - 2014 рр.)

Запишіть  до  зошита та вивчіть терміни з параграфа : корупція, Європейський Союз, Асоціація, Гідність, Агресія, Санкції, Волонтер.

Дайте відповідь на питання : 

1. Якими були причини Революції Гідності ? Як розгорталися події Революції ? Яка подія стала переломною?

2. Якими були результати Революції Гідності ? Які зміни сталися в країні ?

3. Чому Росія вчинила агресію проти України?

4. Які території України на сьогодні не контролює українська влада?


Виконайте самостійну роботу. Відповіді можете присилати на електрону скриню - stu-dmitro@ukr.net   Обов"язково підписуйте свою роботу.

 

ДЖЕРЕЛА ДО ВИВЧЕННЯ ІСТОРІЇ

В - 1

1. Наука, що вивчає минуле за викопаними із землі залишками діяльності людини (речі, одяг, зброя, залишки будинків тощо) називається...


а) археографія;

б) палеографія;

в) археологія;

г) сфрагістика.


2. Що таке усні джерела?

а) все, що передається із вуст в уста (думи, пісня, міфи, перекази, легенди);

б) все, що написано на папері бо іншому матеріалі (книги, договори, документи);

в) монети та печатки;

г) залишки діяльності людини (одяг, прикраси, посуд, зброя).

3. Герб – це символічний знак, котрий могли мати:


а) тільки держави;

б) держави та міста;

в) держави, міста, роди (сім’ї);

г) тільки роди.


4. Як називали мандрівних співців, які під музичний супровід на бандурі, кобзі чи лірі розповідали про важливі події та видатних осіб козацької доби?


а) бояністи;

б) гітаристи;

в) кобзарі;

г) билинники.


5. Що таке нумізматика?


а) наука, що вивчає герби;

б) наука, що вивчає печатки;

в) наука, що вивчає міри довжини;

г) наука, що вивчає монети.


6. Що ми відносимо до писемних джерел?

а) літописи, герби, зброю;                            б) монети, герби та печатки;

в) одяг, печатки, пісні, договори;                 г) літописи, графіті, листи.

7. Як називають пам’ятки усної народної творчості часів Київської Русі, у якій йдеться про богатирів – оборонців рідної землі?


а) билини;

б) легенди;

в) думи;

г) байки.


8. Музейний предмет, виставлений для огляду – це:


а) знахідка;

б) курган;

в) архів;

г) експонат.


9. Хто є авторами перших слов’янських абеток?


а) Аскольд і Дір;

б) Кирило і Мефодій;

в) Володимир та Ярослав;

г) Кий, Щек і Хорив.


10. Яких правил дотримуються, зберігаючи історичні джерела в архівах?

11. Хто такі скіфи? Що цікавого ви про них знаєте?

12. Про що можемо дізнатися з печаток (що зображено на печатках)?

 

 

 

 

 

 

Звідки та як історики довідуються про минуле

В- 2

1. Що таке сфрагістика?


а) наука, що вивчає герби;

б) наука, що вивчає печатки;

в) наука про тварин;

г) розповідь про життя якоїсь людини.


2. Що таке речові пам’ятки?

а) все, чим користувалися люди кожного дня (посуд, одяг, зброя, знаряддя праці)

б) все, що передавалось з уст в уста (казки, легенди, перекази, пісні);

в) грамоти, особисті щоденники, договори, літописи;

г) герби, прикраси, пісні.

3. Де зберігаються писемні пам’ятки?


а) музей;                                                     

б) архів;

в) картинна галерея;                         

г) вернісаж.


4. Що таке геральдика?


а) наука, що вивчає речові пам’ятки;        

б) наука, що вивчає розвиток письма;

в) наука, що вивчає обчислення часу;

г) наука, що вивчає герби.


5. Уснопоетичні героїчні твори про важливі події та видатних діячів української історії, що напівпроспівувались напівпромовлялись мандрівними співцями під музичний супровід бандури, кобзи чи ліри – це…


а) історичні пісні;                             

б) думи;

в) частівки;                                                 

г) серенади.


6. Прикраса, вага якої більше як 1 кг золота, називалась та належала народу…


а) золотий гребінець, кіммерійці;

б) золота пектораль, слов’яни;

в) золота пектораль, скіфи;

г) золоте намисто, русичі.


7. Як називається установа, де зберігають пам’ятки минулого,  знайдені археологами?


а) архів;

б ) галерея;

в) музей;

г) вернісаж.


8. Все, що з давніх давен передавалось з уст в уста – це


а) речові джерела;

б) фольклор, усна народна творчість;

в) літописні записи подій;

г) договори між державами.


9. Написи на стінах, посуді, речах у давнину – це:


а) билини;

б) ієрогліфи;

в) емблеми;

г) графіті.


10. Як відбуваються археологічні розкопки?

11. На що треба звернути увагу, опрацьовуючи писемні джерела?

 

12. Про що можемо дізнатися з монет (що зображено на монетах)?